środa, 28 czerwca 2017

Bazylia / The basil





Witajcie Kochani!😃😃😃

Podobno urosła przy grobie Chrystusa.

Bazylię czci się na świecie jako święte zioło, szczególnie wśród Hindusów.
 Swoje początki ma na terenie Indii, Iranu.

Wyróżniają ją korzenne, anyżowe i cynamonowe nuty zapachowe.
 Właśnie dlatego najczęściej wkomponowywana jest w dania śródziemnomorskie. Rozkochała w sobie pomidory, ale doskonale sprawdza się również w mniej oczywistych
 dla niej związkach, czego przykładem mogą być lody bazyliowe.
 By rozpoznać, co skrywa w sobie świeża bazylia,
 wystarczy zmiksować jeden jej pęczek, dołożyć serek mascarpone, jogurt grecki oraz cukier puder dla odrobiny słodyczy.
 Taka kompozycja powinna się znaleźć w zamrażarce i po kilku godzinach
 będzie gotowa do spożycia

To aromatyczne zioło okazuje się doskonałym naturalnym lekarstwem zwłaszcza na dolegliwości ze strony układu pokarmowego i nerwowego.
 Działa przeciwskurczowo, ułatwia trawienie, a zwarte w bazylii olejki eteryczne wykazują właściwości przeciwbakteryjne i antypasożytnicze. 
Liście bazylii stosuje się w postaci naparów lub odwarów. Napary polecane są w szczególności w przypadku niestrawności, wzdęć oraz braku apetytu.
 Bazylia pomaga przy przeziębieniu i łagodzi stany zapalne gardła. Ze względu na właściwości uspokajające stosowana jest przy nadpobudliwości, stanach lękowych i depresji. Pomaga na bóle migrenowe, reumatyczne, łagodzi zmęczenie.
 Działa ściągająco, odkażająco, a także łagodzi ukąszenia owadów.


Używana jest w magicznych rytuałach przyciągających dobrobyt i pieniądze.
 Noszenie liścia bazylii w portfelu podobno  ma przyciągać do niego pieniądze.
Dzięki niej można zatrzymać w domu szczęście i zapewnić mu ochronę.

Bazylia zachęca do zmiany stanu cywilnego. Można powiedzieć, że
 jest zielem miłości i  potężnym afrodyzjakiem.
 Ponadto stawiając ją przy łóżku zapewnimy sobie skuteczne wyciszenie
 oraz odprężenie organizmu.
Warto więc skorzystać z właściwości tego zioła nie tylko w kuchni.

Nie zaleca się przyjmowania bazylii, jej olejków kobietom w ciąży, małym dzieciom
oraz osobom z chorą wątrobą.




Dziękuje za odwiedziny i komentarze!
Pozdrawiam Was serdecznie! 😃😃😃
🌷🌷🌿🌼🌼⚘✾




31 komentarzy:

  1. Lubię smak i zapach bazylii.
    Uściski, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  2. I love the smell and taste of basil!
    Have a good evening

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post, bazylię bardzo lubię. Muszę spróbować lodów o jej smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bazylię uwielbiam. Pięknie pachnie i obłędnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mozzarella, szynka parmeńska, pomidorki, listki bazylii i trochę oliwy z oliwek - uwielbiam takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam bazylię. Jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój syn uwielbia bazylię , wcina listki jak królik sałatę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu! Nie wiedziałam że Bazylia ma tyle właściwości,Ja jej nie używałam ,ale pewnie zacznę - Pozdrawiam Cię Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  9. I love basil and I did not know it had such magical powers ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię Bazylię, musze sobie ją kupić :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Basieńko;)Mam bazylię w ogródku i jedynie podziwiam, jak pięknie rośnie, ale nigdy nie używałam jej?! Tzn. używam do wielu potraw, ale tę w torebkach ze sklepu...Fajnie, że tu zajrzałam;) Pozdrawiam Cię cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety nie przepadam za bazylią:(((a tu tyle z niej pożytku :)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam bazylię, często gości w mojej kuchni!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam bazylię. W moim warzywniku rośnie kilka odmian.
    Pozdrawiam, Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam bazylię, ale nie wiedziałam, że można ją pić w formie naparu, ciekawy post :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Thanks for the great post! Have a nice day)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię bazylię, a szczególnie zioła prowansalskie. Ja nie wierzę w żadne magiczne rytuały :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja ja uwielbiam i jako kucharz bardzo doceniam w kuchni heheh :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/06/white-outfit.html

    OdpowiedzUsuń
  19. I cannot be without its my favorite herb.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam w swoim ogrodzie bazylię, bo lubię jej zapach i smak :)
    A ostatnio nadmiar ususzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  21. I didn't knew that, so I learned something new today. I wish you a very happy Friday and a beautiful weekend ahead, Basia.
    kisses
    Lenya
    new look: Redvolution

    OdpowiedzUsuń
  22. in Croatian we call it - bosiljak....and I love to use it in cooking. It is also great to consume it fresh- in salads.

    I knew it was a very healthy plant, but I didn't know how healthy until I read this.

    OdpowiedzUsuń
  23. Adorei ficar a saber mais, sobre esta erva aromática!
    Excelente post!
    Beijos
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ładna roślinka :-) A przepis na lody bazyliowe muszę wypróbować - tu mnie zaskoczyłaś, nawet nie myślałam, że takie istnieją. W ubiegłym roku jakiś ptak chyba, zjadł mi bazylię w skrzynkach stojących na balkonie. Podejrzewam ptaka, bo na roślinkach nie było śladu szkodników, a ich czubki były pościnane. W tym roku znów uparcie posiałam, na razie jest OK.

    OdpowiedzUsuń