niedziela, 15 października 2017

Muzeum Bursztynu w Gdańsku / The Amber Museum in Gdańsk / Poland




Witajcie Kochani!😊😊😊

Muzeum Bursztynu w Gdańsku prezentuje historię powstania bursztynu, jego właściwości, pozyskiwanie oraz obróbkę  na przestrzeni dziejów, od czasów najdawniejszych do współczesności.
Jest jednym z najmłodszych muzeów otwartych w 2006 roku.

 Można podziwiać w nim wiele przykładów wspaniałych zabytków sztuki dawnej, takich jak - kabinety, szkatułki, ołtarzyki, medaliony, sztućce jak również współczesne wyroby rzemiosła artystycznego oraz nowoczesnej biżuterii wybitnych projektantów.

Składa się z trzech części: Wieży Więziennej, Szyi z Domem Więziennym i Katowni. 
W Katowni zaaranżowano trzy cele więzienne, nawiązujące wyposażeniem
 i klimatem do ponurej tradycji miejsca. 
Pierwsza przedstawia przygotowanie do egzekucji, kolejna obrazuje
 typowe miejsce odosobnienia, zaś w ostatniej można zobaczyć narzędzia
 służące do wymuszania zeznań. 
Miejsce warte odwiedzenia, pełne ciekawej historii.


































Dziękuje za odwiedziny i komentarze!
Pozdrawiam Was serdecznie!😃😃😃
💋💋💋



37 komentarzy:

  1. Piękna architektura a i zbiory niesamowicie bogate:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Gdańsku na stopa chyba dwa tygodnie temu, super miasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam :) Jest pięknie :)
    Zdjęcia śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce:)))chciałabym tam kiedyś być:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam tam kiedys i tez bardzo mi sie podobało :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/10/modnie-do-spania.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Ci za tę piękną wirtualną wycieczkę, bo dawno w Gdańsku nie byłam i podziwiam Twoje zdjęcia z sentymentem. Pozdrawiam ciepło :-) Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu! Piękne zdjęcia, Cudowne okazy posiadają - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wonderful photos! Thank you so much for sharing. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo bym chciała tam się wybrac;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne miejsce, świetny klimat *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. I love amber and the things made from it, Basia. Interesting museum and tower. I'd like to visit Gdansk as well.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne dzieła, z chęcią bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. dziękuje;)
    mam nadzieję że w przyszłym roku uda nam sie dostać na turnus w okolicach Trójmiasta i może nam sie uda zwiedzić muzeum :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne rzeczy są z tego bursztynu, gitarę taką widzę po raz pierwszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe, magiczne miejsce.
    Buziaczki, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię bursztyn.Świetna wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Such a beautiful museum, you must have enjoyed your trip.

    New post alert: www.glamourzone.org

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne są te rzeźby z bursztynu Basiu. Cieszę się, że tak owocnie wykorzystałaś czas spędzony w Polsce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Obviously it is very interesting! Thanks for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Byłam nie byłam tam ale może w przyszłym roku uda się pojechać na urlop. Świetne zdjęcia :) kiedyś pamiętam że za czasów szkolnych byłam na jakiś warsztatach gdzie pokazują proces całego powstawania bursztynu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam tam w tamtym roku na wycieczce!!! Bardzo mi się podobało!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuje za wycieczke i odwiedziny u mnie ☺ pozdrawiem cieplutko☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne miejsce. Byłam w Gdańsku w te wakacje ale tego muzeum nie odwiedziłam, a szkoda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam w Gdańsku ale jakoś tak nie przygotowana i zupełnie to muzeum mi umknęło, pamiętam tylko taką uliczkę pełną sklepów z bursztynami, a wystawy każdego z nich wychodziły na ulicę. To był bajeczny widok :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajne muzeum. Bardzo lubię odwiedzać muzea :) Bardzo piękne zdjęcia z wizyty w muzeum.

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  27. Burszty! Na. Pewno było tam cudnie! Ciekaw jestem eksponatów.

    OdpowiedzUsuń
  28. Um edifício impressionante!
    Gosto imenso de âmbar, e tenho alguns colares com estas pedras...
    Mais um post, por aqui, que adorei!
    Beijinhos
    Ana

    OdpowiedzUsuń