niedziela, 22 października 2017

Tężnie w Ciechocinku






Witam serdecznie!😊😊😊

Ciechocinek jest czwartym miastem, które udało mi się zwiedzić
podczas urlopu.
Urocze uzdrowiskowe miasteczko, którego atrakcją są tężnie.
Warto było poświecić jeden dzień urlopu, aby pooddychać świeżym
solankowym powietrzem. 

Tężnie w Ciechocinku są unikatową i największą w Europie
 konstrukcją drewnianą do odparowywania wody z solanki. W Ciechocinku zbudowano
 trzy takie budowle, ustawione w kształcie podkowy.
Budowa tężni I i II trwała od 1824 do 1828 roku, trzecia powstała w 1859 roku.
 Podstawę tężni stanowi około 7000 wbitych w ziemię dębowych pali, na których umieszczono świerkowo - sosnową konstrukcję wypełnioną tarniną, 
po której spływa solanka.

Wysokość tężni wynosi 15,8 m, zaś ich łączna długość to 1741,5 m. solankę do tężni pompuje się ze źródła nr 11 (fontanna "Grzybek") i wtłacza na górę do korytek zainstalowanych na ich szczycie. Stąd solanka przesącza się kroplami po ścianach tężni i pod wpływem wiatru i promieni słonecznych intensywnie paruje.
 Wokół tężni tworzy się słynny, bogaty w jod mikroklimat tworzący naturalne,
 lecznicze inhalatorium.
Miejsce warte odwiedzenia. 😊











Następny post Kochani dopiero w listopadzie, 
w tym tygodniu robię sobie przerwę w blogowaniu.
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę wspaniałego
nowego tygodnia oraz udanych zabaw Halloweenowych!😄
💋💋💋🌷🌷🌷🍂🍂🍂🍂


53 komentarze:

  1. Byłam tam całe wieki temu :)
    Piękne zdjęcia i fajna wyprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciechocinek to uzdrowisko chętnie bym odwiedziła

    OdpowiedzUsuń
  3. Do Ciechocinka mam ok. 80-100 km(zależy jaką trasą), więc jestem tam przynajmniej raz w roku. Oprócz tężni piękne są dywany kwiatowe, zegar kwiatowy, sama fontanna Grzybek, Park Zdrojowy z muszlą koncertową w stylu zakopiańskim, fontanną Jaś i Małgosia oraz pijalnią wód mineralnych. Cieszę się że udało Ci się zwiedzić to piękne, klimatyczne miasteczko:) Pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu! Nie byłam nigdy w Ciechocinku, Ale taką małą solankę mamy w naszym mieście - Pozdrawiam Cię Serdecznie i Miłego Tygodnia Ci Życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Very nice place and beautiful photos! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Desconhecia a cidade e estas construções em madeira!...
    Para mim for um post extremamente rico, em novos conhecimentos para mim... Belíssima partilha!
    Beijinhos! E uma excelente pausa! Boa semana!
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciechocinek hmm ... to było moje pierwsze sanatorium gdzie pojechałam :)
    Tężnie są niesamowite , byłam nimi oczarowana i ten unikatowy klimat ! Byłam w czerwcu , więc i pogoda była wspaniała .

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, nigdy nie byłam w Ciechocinku.
    Piękne zdjęcia, Basieńko.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie byłam w Ciechocinku.Świetne fotki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow it's awesome!



    Catherine
    www.fashionardenter.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tam :) To całkiem niedaleko mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow so interesting place
    Have a good day

    OdpowiedzUsuń
  13. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie miałam okazji tam być ale wygląda interesująco 😊
    Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładne miejsce:))nigdy jednak tam nie byłam:)))Pozdrawiam serdecznie:))0

    OdpowiedzUsuń
  16. I would love to visit, your photos make it look interesting and beautiful.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurcze pierwszy raz widzę takie wielkie tężnie.
    Fajnie to wygląda.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejna ciekawa wycieczka, dzięki, piękne zdjęcia! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa była ta wyprawa! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Basiu, każda Toja relacja jest świetna.
    W Ciechocinku byłam jakiś czas temu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. W Ciechocinku byłam raz - w 1995 i jedyne co pamiętam, to te tężnie solankowe. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, this is really impressing, thanks for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Byłam w Ciechocinku kilkanaście lat temu. Tężnie robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  24. W Ciechocinku nigdy nie byłam, ale Twoje zdjęcia zachęcają do odwiedzin! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. It's awesome Basis, I'd love to visit there for my health.

    OdpowiedzUsuń
  26. Fantastyczne miejsce do odwiedzenia :) Nie byłem w tym miejscu ;)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe miejsce warte odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne miejsce. Super zdjęcia ! Dziękuję za wizytę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Lata nie byłam w Ciechocinku, a mam tak blisko :)

    OdpowiedzUsuń
  30. jeszcze nie miałam okazji byc w ciechocinku! :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Revendo este belíssimo post, e deixado um beijinho e os meus votos de uma excelente semana!
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciechocinek to bardzo blisko mnie :D Bardzo podoba mi się to miejsce, zdjęcia też bardzo inspirujące.
    Pozdrawiam zyskałaś nowego stałego czytelnika :))

    https://recenzjella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne zdjęcia. Nie byłam nigdy w Ciechocinku, muszę się tak wybrac ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie byłam w Ciechocinku, a ta tężnia wygląda naprawdę ciekawie :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Byłam raz w Ciechocinku po drodze dokądś, całkiem przyjemne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń