środa, 26 lipca 2017

Ciasto z rabarbarem / A rhubarb cake




Witam serdecznie!😊😊😊

Rabarbar to jedna z tych roślin, które kojarzą się z dzieciństwem,
 a głównie z babcinym kompotem serwowanym w upalny dzień. 
W sezonowym jadłospisie królowały także wypieki z rabarbarem w postaci bułek drożdżowych i kruchego placka z kruszonką.
Moje ciasto jest trochę zmienione przeze mnie.

Składniki na kruche ciasto: 
200g masła 
2 szklanki mąki pszennej
 5 jajek 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
2 łyżki cukru 

Oddzielić żółtka od białek i połączyć ze sobą wszystkie składniki na jednolite ciasto.
 Podziel je na dwie części (jedna – na wierzch – trochę mniejsza od drugiej).
 Jedną wyłóż równomiernie na pokrytą papierem do pieczenia blasze, podziurkuj powierzchnię ciasta widelcem i piecz w 180 C przez około 15 minut.
 Drugą część ciasta zawiń w folię spożywczą i włóż do zamrażalnika
 na minimum 30 minut.

Masa rabarbarowa:
 około 1kg rabarbaru,
 1 szklankę cukru do rabarbaru
2 łyżeczki cynamonu 
  2 łyżki bułki tartej 

Beza:
5 białek
około 1 szklanka cukru
1 kisiel wiśniowy


Rabarbar trzeba pokroić na mniejsze kawałki, wymieszać  z cukrem 
 i wrzuć na patelnię. Smaż rabarbar do czasu, aż będzie miękki i dodaj cynamon. 
Odcedź masę rabarbarową i wymieszaj z bułką tartą.
Ostudzoną masę wykładamy na lekko podpieczony spód. 
Z białek ubić pianę, dodając cukier i kisiel.
Wyłożyć pianę na masę rabarbarową.
 Drugą część ciasta zetrzyj na tarce i obsyp nią wierzch placka.
 Piecz w 180 C przez około 40 minut, do czasu aż ciasto ładnie się zezłoci. 
Upieczone ciasto posypać cukrem pudrem.
Smacznego!👌



Dziękuje za odwiedziny i komentarze!
Pozdrawiam Was serdecznie!😊😊😊
💋💋💋



35 komentarzy:

  1. Wyglada smakowicie :) Rabarbar kojarzy mi się z dzieciństwem :) Mama czesto kompot z niego gotowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta :) Smakują obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasta lubię jeść, z rabarbarem również (za wyjątkiem drożdżowych!), ale cukiernik ze mnie marny - nie chce mi się piec, dobrze, że po sąsiedzku mam kilka cukierni :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak bylam mlodsza zawsze biegalam do ogrodu po rabarbar i jadlam go z cukrem mniam! zjadla bym takie ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu! Ale Smakowite Ciasto, Bardzo lubię placek z rabarbarem i kompot również, Piekę go zawsze w sezonie i kompot również gotuję - Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepyszne ciasto :) Bardzo lubię takie ciasto :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym roku dość sporo różnych ciast napiekłam z rabarbarem, gdy był na nie sezon wiosną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Looks delicious!!! Thank you for recipe :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię ciasto z rabarbarem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. I like your cake so much! Really, very great recipe!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym bardzo chętnie. Lubię rabarbar i jakoś mi do niego już tęskno, dawno jadłam.
    Miłego czwartku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Looks yummy! And it's natural!

    OdpowiedzUsuń
  13. This looks delicious !


    Catherine
    www.fashionardenter.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To idealne ciasto na lato:))wygląda pysznie:)Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. I love rhubarb in cake!
    Have a nice evening

    OdpowiedzUsuń
  16. Narobiłaś mi ogromnej ochoty na ciasto rabarbarowe.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności. Bardzo lubię rabarbar.
    Uściski, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks for the interesting post! Have a nice weekend)

    OdpowiedzUsuń
  19. Que aspecto delicioso!
    Tenho de experimentar qualquer dia! Mais uma sugestão deliciosamente tentadora por aqui...
    Beijinhos! Continuação de uma boa semana!
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj jak dawno nie jadłam rabarbaru.Ciasto wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda smakowicie, a rabarbaru u mnie dużo, więc muszę spróbować;)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Dzisiaj planuje wycieczkę do Whitby, miasta Drakuli:))
      A Ty jakie masz plany na dziś?
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Witaj Basieńko :-))) dzięki za przepis :-))) ciasto z pewnością jest przepyszne :-))))))) Pozdrawiam najcieplej, życzę cudownego wieczorku i samych słodkich chwil :-) buziaki i uściski wysyłam pa pa :-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo Gosiu:-))) wzajemnie uroczego wieczorku życzę i dobrej nocki:-))))Pozdrawiam najserdeczniej, buziaczki i uściski przesyłam pa pa:-)))))

      Usuń
  24. bardzo lubie rabarbar, a kompot z niego kojarzy mi sie z Babcia;)
    fajne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń